Guaccero Tops VinImport - Viner valda med omsorg

 

Som jag tidigare berättat har jag vänner som är vinimportörer. Ganska nyligen lanserade de sin nya webbsida, som ni kan hitta HÄR. Där kan ni bland MYCKET annat läsa om mina favoritvin Capello di Prete och Lacarta Salice Salentino Riserva, få massor av goda italienska mattips samt när och var du kan prova alla goda viner. Jag ska träffa dem och smutta på vin helgen 10-13 november, på Mitt kök-mässan. Kom du med, vetja!

Barbro Guaccero började arbeta med italienska viner 1990. Tidigare har Barbro arbetat som agent för sina italienska producenter och sålt i Sverige genom en importör. Tillsammans med systersonen, min vän Jonatan Tops, ekonom med stort vinintresse, har hon bildat GT Vinimport /Selezione Barbro Guaccero.

Knutna till företaget är också Jonas Alwin, med lång erfarenhet inom vinbranschen, och Carolin Andersson, en av mina allra bästa vänner och beteendevetare med stor kunskap om marknadsföringens psykologi.

De importerar Copertino sedan mars 2011 och i juni 2011 tog de över samtliga producenter som Barbro arbetat med i många år, Candido, Giancarlo Ceci, Moncaro, Cecchi och Albino Armani. I oktober kom deras första egna nylansering, Dragunera Syrah, en box från Moncaros sicilianska samarbete Dragunera.

Om ni vill träffa dem (och det tycker jag att ni ska!) och prova deras viner kan ni som sagt komma på Mitt kök-mässan den 10-13 November. Biljetter köper du HÄR.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0