Oh, deer!





Vilken fantastisk morgon jag fick! Tre rådjur, bara tio meter ifrån mig, gick och betade i grannens trädgård. De såg mig, stod och tittade lite på mig men lät mig gå närmare och närmare för att fota (eller, jag är ganska övertygad om att de inte visste att de blev fotade, då). Ett av dem låg ner, och när de till sist blev skrämda av något och gav sig av såg jag att det haltade. Hoppas det klarar vintern. Jag vet att villaägare inte har rådjur på sin tio-i-topp-lista över favoritobjekt att ha i sin trädgård, men jag tyckte det var fantastiskt. De är ju så vackra och majestätiska. Jag är för övrigt i skrivade stund parkerad i sängen, där jag har legat sedan halvtrehugget. Det som har hållit en efter en hemma från kontoret har nu landat i min kropp (varför såg jag Contagion i förkylnings- och influensatider?!?). Förhoppningsvis gör all sömn och vila mig gott så jag är tillbaka i kontorsstolen i morgon bitti. Tjipp så länge!


Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Åh så fint! Min farmor och farfar bodde i Bromma när jag var liten och farmor brukade ropa på oss ibland att komma ut till köket för då stod det något rådjur i trädgården :)



Jag har aldrig sett den osten! Finns den i butik? Ja det här med globalisering är ju minst sagt en positiv sak. Särskilt med tanke på mitt framtida yrke ;)

2011-11-17 @ 23:18:17
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0