Jenny funderar

Alltså. Vad är grejen med att stå så nära någon annan i rulltrappan att ens egna kroppsdelar petar den andra människan (läs: mig) i baken och varenda rörelse gör att den andra personen (igen: jag) puttas framåt. Personal space, people!

Varför är det så svårt att inte stressa? De två senaste dagarna har varit överjävliga rent arbetsbelastningsmässigt och idag när jag gick från jobbet var jag helt sönderstressad. Och som ett brev på posten kommer den. Magknipen. Att jag aldrig lär mig. Jag hade ju lovat mig själv, min naprapat och människor i min närhet att sluta stressa. Det får bli gör om, gört rätt på den alltså.

Jag förstår hela den här grejen med att välja husläkare. Men om man går till berörda vårdcentrals hemsida under listade husläkare och endast får just det. En lista. Hur ska man kunna göra ett informerat val då? Någon som vet? I skrivade stund överväger jag att välja en husläkare enkom för att hon bär samma namn som mig. Illa.

Jag har på senaste tiden känt doften av Lush i tunnelbannan lite då och då. Jag brukade gilla Lushs doft. Men det luktar ju lite mycket, alltså.  Och när någon kommer med en påse på morgontunnelbanan är det nästan lite obehagligt. Jag överreagerar, jag vet. Men tänk alla allergiker!

Åh vad jag gillar att städa, tvätta och diska. Vilken tur alltså. Det betyder ju att vardagen blir rolig! Ska man ändå inte uppskatta vardagen mer? Den är ju typ två tredjedelar av ens liv, i alla fall.

Jag drömmer fortfarande om pepparkakor bakade på cederolja. Någon som vet var man kan köpa det i butik?


Kommentarer
Postat av: Anna

jag hör till den gruppen som inte pallar Stockholm, enligt mig är det sveriges enda storstad och så stressad som jag är när jag befinner mig där går ej o beksriva. Direkt när jag kliver av tåget kommer jag in i detta stress och varje gång blir jag bortputtad i rullstrappan för att jag står på fel sida.. nä.. stockholm är inget för mig :S

2011-11-16 @ 08:20:17
URL: http://nanniss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0