"Skabetti och schöschäsås"





Jag har älskat Spagetti Bolognese hela livet. Eller spagetti och köttfärssås, som det hette när man var yngre. Eller skabetti och schöschäsås, som vi kallade det när det begav sig. I går serverade jag rätten ännu en gång. Numer är det dock quornfärs istället för köttfärs i såsen. Och jag äter gärna grönt till. Denna gång i form av broccoli med en dressing jag hittade hos allas vår Jamie Oliver.

Nu är det som bekant fredag igen. Det betyder för undertecknad firade av sista studenten i bekantskapkretsen, lilla underbara Karin. Och så helgäventyr i Öret. Trevligt veckoslut, alla!


Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Det tog låååååång tid innan jag fattade att Spaghetti Bolognese var Spaghetti o köttfärssås, så smart är jag! ;) Jag trodde också att spaghetti växte på fält, typ som havre, men det är ju en helt annan historia... :D

2011-06-10 @ 15:13:33
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0