Mes souvenirs



Jag skulle här om dagen leta upp något i en av mina (åtskilliga) lådor. Ut trillar en fotostrip. Från Parran-klubben Scopitone (före detta Paris, Paris). Där hängde vi på vår allra första utekväll i Paris. Jag vet inte riktigt varför, men åtskilliga kvällar tillbringades sedan där. Vet inte om det var för att den låg så centralt och så nära ett metrostopp kanske. I alla fall. Jag blev snabbt polare med en man där. Det är än idag ytterst oklart om han var nattklubbschef, vaktchef, éntrevärd eller vad han nu var, men han såg till att jag och mina vänner alltid kom in, att vi alltid hade trevligt och att vi alltid kom tillbaka. Vi brukade hänga i entrén, han och jag. Ofta för att jag stod och väntade på vänner som var på väg dit. I entrén fanns ett photobooth. Som vi såklart använde en kväll. Et voilá - min souvenir. Fina minnen.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det är alltid roligt att gå igenom gamla lådor och återuppleva gamla fina minnen.

Kram

2011-07-23 @ 19:31:53
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0