Fête Suédoise-Brésilienne avant l'été

Lördagens kväll inleddes som så många gånger förrut med.....just det, middag i citén. Denna gång bjöds det på pizza och Jenny Lina Carlsdotter hade med sig sin vita chokladmousse med färskt citronskal och bärcoulis.  Succé, förrutom att den inte hade stelnat tillräckligt. Vit chokladsoppa. Gott det med kan jag rapportera. Min kamera laddade ur innan vi hade tagit första tuggan, så mobilkort är det enda jag kan erbjuda. Kanske något lånat kort framgent. Håll till godo.



Sedan åkte denna flaska fram...



...och alla minus undertecknad blev minst sagt runda om fötterna. Jag dricker inte gift.















Sen bar det av till det brasilianska huset som hade anordnat en svensk-brasiliansk fest. Jag hade förväntat mig en fest i magnitud med den kanadensiska festen, och blev minst sagt besviken. Så jag ställde mig bakom baren istället och jobbade mig igenom kvällen. Hur kul som helst!






Jag och Jorge var ett fantastiskt team i baren. Och ja, det var svettigt. Och ja, jag svalkade mig med alkoholhaltiga drycker. Mitt anlete kan inte gömma någonting.



Charlotte tog en absint för mycket och fick gå hem. Hon var dock uppe och hoppade i morse igen, så ingen skada skedd.



Slutet av kvällen dansade jag bort som besatt. På bilden bär jag tydligen ett par mycket ekivoka ord. Jag pratar inte portugiskiska... Det bar i alla fall sen av tillbaka till svenskhuset där pizzan fick göra ett extranummer på bordet. Jenny Lina Carlsdotter och tre män satt sen och snackade kärlek fram inpå småtimmarna. Så kan det gå. Jag lånade Mettes rum i svenskhuset då hon inte direkt behöver det längre. Hon och Andreas campar numera i samma säng. Fint, tycker jag.

Jag vaknade till fågelkvitter istället för biltutor, sirener och oljud. Till en grönskande syn istället för hustak. Hade glömt hur det var. Fantastiskt. Kanske är jag liiiite mindre inbiten stadsmänniska än vad jag trodde.



Jenny Lina Carlsdotter vaknade dock tidigt i vanlig ordning när det har varit festligheter kvällen innan, så hon begav sig på matinsamlingsrutt.



Succé! Jag hittade ett boulangerie som var öppet trots söndag och Europadag och dagen efter 8 maj och gud vet vad. Dessutom ett öppet epiceri. Matinsamling, check!







Efter mysmorgon begav jag mig via söndagsmarknaden hem igen. Kvällen bjuder på barnvaktande och Victor Hugo. Good times.







Ja, och så kanske jag ska följa upp på UPR:en. Det gick ju som förväntat. Slut.


Kommentarer
Postat av: Ferferi

Åh vad var det för marknad? Och vad mycket du hunnit med redan?

2010-05-09 @ 17:12:03
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: kenza

Wow! seems like you had a great time at the rhythm of Brazilian Samba! Excellent! and the breakfast looks delicious! only I would rather have Nutella! How is "phonetics" going?

2010-05-10 @ 20:31:16
URL: http://caramelcaramelo.blogspot.com/
Postat av: elise

Vilken KONSTIG tomat!



kram

2010-05-12 @ 22:04:20
Postat av: Solli

hej! bor du på det svenska studenthemmet? jag bodde där ca två veckor i januari. Ser att jag känner igen många ansikten ;-)

2010-05-13 @ 14:49:22
URL: http://sollis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0