Avslut

I går var det så sista klasserna i både gramatik och fonetik. Tiden flyger verkligen fram i Paris, för att använda en uttjatad kliché. Som den organisations-freak jag är samlade jag ihop pengar från alla i klassen för att köpa en present till Mme Chamblas. Jag tog med mig grabbarna både hit och dit innan vi äntligen hade knåpat ihop en bra gåva.



Pojkbandet, aka grabbarna.







Jag klippte ur Viktor Hugo ur min guidebok (förlåt Mia) och klistrade på kortet. När Mme Chamblas fick det pekade hon direkt på mig och sa "det var du, eller hur Jenny?". Jag kanske har blivit förutsägbar? Hon uppskattade det i alla fall.





Mme Chamblas blev väldigt glad när jag lämnade presenten. Tur. Jag har ett stort blåmärke på ena skinkan efter att i en stor IKEA-kasse ha burit den till Sorbonne. Ganska festligt tycker jag. Här bjuder jag också på det första fotot i denna offentliga miljö på mig i glasögon. Insup, för det kommer nog inte hända igen.



Sen blev det dags för sista fonetiken. Vi blev bjudna på gâteau au chocolat.









Eftermiddagen tillbringades i Jardin des Halles med klassisarna.







I dag skriver jag min sista tenta. Någonsin. Sen är jag, förutom en muntlig tenta på tisdag och några PM till Lunds Universitet för evigt klar med universitetet. Är det nu man är "vuxen"? Frågor om framtiden undanbedes, vänligt men bestämt. Tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0