VERSAILLES!!!

Åh, en underbar helg ligger bakom mig! Lördagen var en sådan där dag när man egentigen gör en massa tråkiga saker, men det är så underbart att få dem gjorda. Träning, storstädning, tvättning och handleri för veckan. Sedan fick jag även ta mig in till stan för lite välbehövlig shopping. Vi har ju avhandlat min krympande lekamen i denna blogg innan. Det har införskaffats skärp, jeans i storlek 24 och kläder på barnavdelningen. Nu har denna förminskning emellertid nått de kvinnliga delarna av min kroppshydda (eller, JAG har alltid tyckt att en liten barm är snyggare, så jag är nöjd), varför jag fick skaffa mig lämpliga plagg i en storlek mindre. Efter lite sushi tillbringades kvällen i Citén. Det blev dock en tidig kväll, för i går bar det av till...



VERSAILLES! Underbart! Strålande sol, shorts och t-shirt-väder, underbara vänner, god mat och gott vin och ingen biltrafik och avgaser (eller askmoln) så långt ögat och näsan kunde nå. Det var utan tvekan den allra bästa dagen sen jag kom till landet för frihet, jämlikhet och broderskap.























































Första lovveckan är nu inledd. Jag startade den med en kopp kaffe och Ekot i P1. I dag blir det mys med Mette och mellanösternföredrag och bio med Rouzbeh. Många roliga (och nödvändiga, som plugg) saker är inplanerade under lovet. Ni får naturligtvis hänga med, stay tuned!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är så jädrans glad!! Jag är så lycklig att min finaste Jenny njuter så av livet och är underbart lycklig! Det lyser om dig vännen! Jag hoppas kunna komma och hälsa på dig när plånboken tillåter. Det här med att bli sambo igen blev en dyr affär vill jag lova... hur länge är du kvar i landet? Kram Helena

2010-04-19 @ 19:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0