Adventus Domini

Första advent betyder julskyltning. Linde var smyckat, bönderna ställde ut och sålde sina produkter, sossarna bjöd på glögg och Lions presenterade luciakandidaterna. Till mammas och min förtjusning var mitt gamla barnvakts-barn (i brist på annat ord) en av kandidaterna. Tyvärr kunde man inte längre påverka utgången med röstning, då de i år lottade fram ljusets drottning. Turen hade dock sänkt sig över Nortullstorget och Lovisa fick rätt lott! Glädjen!



Sådana här var för några dagar sen i tidningen (alltså presenterade som en NYHET), då i Noras version.



Förr några år sedan skapade denna häst rubriker i lokalblaskan då den skenade med barn på vagnen (jag har dock inga belägg för att det var just denna kuse, men det var i alla fall samma man i tomteluva som skötte ekipaget).



Lions-mannen hade bara frågor i stil med "Du lagar mycket mat? Om du fick laga mat till veeeem som helst, vem skulle det vara?" och "Du ska bli frisör, om du fick klippa veeeem som helst, vem skulle det vara?".



Den första kandidaten fick en frågan om hon hade pojkvän från någon i publiken, varpå alla kandidater redogjorde sina civilstatus. Lotta, programidé? Lucia söker......stjärngosse?



Jag tyckte mig skönja vissa tecken på att mor och far var sugna på barnbarn. Mia, the ball is totally in your court now!



Fika på Wienerkondiset. De hade lussesemlor. Lycka.



Elina och Lovisa. Lås in alla pojkar i Linde!





Bergslagsposten hade scoopet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0