We are family

 
Har lyckats hålla huvudet över vattnet på jobbet de senaste veckorna. Men det är allt. Stressen jag knarkar men som jag ibland kan råka (eller bli tvingad) ta en överdos på ibland har börjat äta upp mig. Som för så många i arbetslivet nu för tiden. Känslan av att man snart exploderar. Och så händer det: spontanplan som blir räddningen. Låt mig måla upp bilden: syrran möter upp mig vid kontoret. Vi går och tränar ett tufft spinningpass så att svetten rinner. Bastar sedan och snackar skit. Skrattar och skojar. Möter upp mamma och pappa och avnjuter en alldeles underbar måltid tillsammans, bara vi. Kan inte komma ihåg när det hände sist. Indiskt, ljuvligt. Mer skratt och uppdateringar om livet. Och så stannade hon över, söstra mi. Så ett litet slumber party, som när man var liten. Helt underbart. Familjen, vet inte vad jag skulle göra utan den. De är som små batterier som laddar om min själ. Förhoppningsvis har jag samma inverkan på dem. Fint så. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Härligt det låter! Saknar ibland att inte ha min familj i närheten...

Svar: Ja, jag förstår det.... Jag har aldrig bott så nära dem som nu och det är en ynnest. <3
Jenny Lina Carlsdotter

2014-10-23 @ 12:44:17
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Angus

Åh jag är så avis på dig som har din familj så nära!! Min syster kommer på måndag o stannar ett par dagar! Ska bli så mysigt. Därav tar jag gärna vår Anna-dag en annan dag!

Svar: <3 Det gör vi! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-10-23 @ 12:48:11
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Systeryster

Du glömde ju cykelfärden, den var ju också en upplevelse. Tack! <3

Svar: Nej, den var bara vår! <3 Av många anledningar, haha!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-10-23 @ 17:16:43
Postat av: Sandra

Åh vad fint! Vill också ha familjen nära! Njut av den (vilket du verkligen gör) Kram

Svar: Ja det gör jag verkligen! <3
Jenny Lina Carlsdotter

2014-10-23 @ 21:00:59
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Pappa Carl

Tack, även vi njöt. Du är en del i "kittet" och en viktig del, som håller familjen ihop. Att ha en familj ger livet en djupare mening.

Svar: Fina pappa! Vad kul att du kommenterar! Tack! Och tack för fina ord. Är så glad över vår familj. Kramar, tankar, kärlek
Jenny Lina Carlsdotter

2014-10-24 @ 20:54:41
Postat av: Annika

ÅH vilket fint inlägg, och sant!!
Saknar min familj så mkt. Gläder mig åt julen då min syster och hennes familj kommer över för att fira med oss.
Så glad att du fick en sådan fin helg med de dina. HOPPAS innerligt att allt som har att göra med stressen ska plana ut!
Kramar!!

Svar: Tusen tack Annika, fina ord! och JA, familjen är så viktig! Vad härligt att du får umgås med din syster vid jul, förstår att du ser fram emot det! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-10-27 @ 14:37:11
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0