En vårfrudag

 
I går brände jag av en till halvmil och gymmade lite efter jobbet, medan de andra klättrade. Sedan möttes vi upp hemma hos mig för våffelmiddag. Sex personer fixade och trixade i mitt kök (var aningens kaosartat - men ack så mysigt). Det blev matiga våfflor först, med rom, créme fraîche, lök, ost och bacon för de som ville. Sedan sylt och grädde. Och så te och allmänt häng. En mycket fin kväll. Idag står diskberget kvar på min diskbänk men vad gör väl det? Det härliga gänget ska jag åka med till Gotland, Halland och Danmark framgent, så våffelmakeriet var en liten glimt av vad som komma skall i olika stugor under våren. Idag är det snöblandat regn och inte alls vår och jag drar på ledarskapsutbildning hela dagen för att sedan mysa med en vän och fira hennes lilla tvååring som fyller år i veckan. Ha en fin lillördag!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken mysig kväll!
För egen del blev det (hör och häpna!) inga våfflor alls dagen till trots. Å andra sidan tar jag igen det med råge andra dagar ;)
Hoppas på en fortsatt fin vecka!
Kram

Svar: Haha, ja du äter ju rätt många annars också! :) Jag äter en dag om året... Krya på dig!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-26 @ 08:54:07
Postat av: Annika

MYSIGT!! MYSIGT!!
OCH vad sugen jag blir på de våfflor ni äter! MUMS!
Så gott med lite matigare varianter! Ja, och givetvis de vanliga söta också.
Så kul att du och dina kompisar hittar på så mkt kul framöver!
Kram!

Svar: Jättemysigt! Ja och gott såklart! :) Ja det är jättekul att ha så mycket, för förra våren var sådär kul. Kram till dig!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-26 @ 13:56:31
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Christine&Paris

Åh, våfflor! Jag dör lite nu för jag saknar verkligen det. Så gott!!

Svar: Men du det är ju typ som galetter och crêpes! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-26 @ 20:41:54
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0