Always look on the bright side of life


Det är att största vikt för mig just nu att fokusera på de positiva sakerna i livet. För även om alla delar i mitt liv är långt ifrån hunkydory just nu är ÄR det faktiskt överhängade bra. Och därför - för att den här bloggen föddes för att fokusera på de positiva sakerna i mitt liv - kommer här en lista på allt trevligt som hände mig igår. Och det överskuggar det som jag helst vill släppa när den här (underbart soliga, om vi får tro rapporterna) helgen är till ända.
 
Jag såg en liten tjej på väg hem från jobbet som såg precis ut som Arya Stark. Gav mig världens största leende.
 
Systembolaget hade äntligen fått in (alkofri) Ginger Beer. Jag köpte ett helt gäng och hävde i mig en redan till middagen.
 
Jag stötte som av en händelse ihop med en fin vän på stan, precis när jag behövde det. Han strök mitt hår, sa fina saker och gav mig en sådan där kram som var så varm och hård att man inte kunde annat än le.
 
Jag gjorde massa ärenden efter jobbet, sådana jag verkligen behövde göra och som var så skönt att ha ur världen.
 
Jag handlade små presenter till två kollegor som jag ville visa min uppskattning för. Jag blev alldeles upprymd när jag tänkte på hur glada de skulle bli när de fick dem (de blev de också - en rörd till tårarna - underbart).
 
Och sist men inte minst. Jag blev fin hos min frisör. Precis vad jag behövde, att få känna mig snygg, fräsh och redo för världen. Och så blev jag blond igen, efter ett halvannat år i hiatus. Long time no see, brightness.
 
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Du är duktig på att fokusera på det positiva tycker jag! Och det verkar ju varit en ypperligt bra dag igår. I helgen får vi massor med sol och D-vitamin Jenny, då blir vi pigga som mörtar!

Svar: Eller hur?!?! Fika. Snart! Saknar dig!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-07 @ 08:46:09
URL: http://www.angusfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

Mycket kan vi påverka enbart med tankens kraft. Du gör helt rätt i som väljer att fokusera på allt det positiva istället för tvärt om. När jag läser ovan ter sig dig torsdag som väldigt, väldigt fin.
Hoppas att fredagen blir minst lika vacker den och att du får en fin helg!
Kram

Svar: Du har - som tusen gånger innan - så rätt. Vi måste boka in den där helgen ju. 1000 kramar!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-07 @ 09:24:44
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Lotta

Om jag inte redan sagt det: du är helt underbar. Tycker om dig så jättemycket. Fast vi aldrig setts i IRL, så berör du mig och jag blir varm inombords för jag jag känner att vi tänker så lika. Det känns fint.

KRAM och härligt att du har så mycket positivt runt om dig som du fångar upp!

Svar: Men herre Lotta. Du fick mig just att kämpa mot gråten. Är lite skör just nu och ÅH så mycket jag tycker om dig också. Och ÅH så mycket jag skulle vilja ha ett möte IRL. En dag! :) Så länge önskar jag dig en fin helg och tackar för dina fina ord!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-07 @ 20:17:14
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Christine&Paris

En sådan lista ska jag också göra efter helgen! :)
Och du får visa nya frillan! Jag funderar också på att fixa håret idag. Får se om de har tid för mig.

Svar: Ja gör det, den ska bli kul att läsa! Såg att du fick fixa håret också, tummen upp!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-08 @ 13:07:12
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0