Att dela en dröm






Förra året åkte jag hit själv. Dels för att det är svårt att få med någon på en nördresa till södra Frankrike där man ska besöka platser där en kristen sekt levde för 800 år sedan, och dessutom betala flera tusen kronor för att bli guidad till och runt dem. Dels för att jag inte ville dela det med någon. Det var något som bara var mitt. Min magiska resa där jag uppfyllde en dröm. Men i år. I år är jag tillbaka och jag delar det med en kär vän. Och det är också magiskt fast på ett annat sätt. I år gör vi lite mer icke-nördiga saker och när jag åker i väg med min guide på nördstrapatser gör hon något annat. Vi har hunnit med Toulouse, shopping, kyrkor och sightseeing. Och idag blir det beachen. Till helgen ska jag nördar mig lite. Men så kommer jag tillbaka och så dricker vi vin och pratar om livet. Fint så. 


Kommentarer
Postat av: Angus

Åh så härligt Jenny!

2014-07-31 @ 17:24:53
URL: http://Www.angusfoto.blogg.se
Postat av: Sofia

Låter som något du hade kunnat dra med mig på! :)

Svar: Verkligen! :) Och idag körde jag Tower of London! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-08-06 @ 11:01:29
URL: http://www.intheheadofs.se
Postat av: Ellinor

Delad glädje är precis som klyschan säger, dubbelglädje. Även om jag inte har något emot att resa själv var jag ändå glad åt årets sällskap och att få dela alla dessa upplevelser och magiska stunder. Nu hemma igen för att smälta allt under några dagar innan det är dags att börja jobba igen.
Kram

Svar: <3
Jenny Lina Carlsdotter

2014-08-13 @ 21:36:56
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0