Semmelhimmelen


Förra året gjorde ju jag ett semmeltest här på bloggen. Elva ställen i Öret testades under semleperioden. I går testade jag tio. På en gång. På grund av förra årets test var jag nu med i tidningens semlepanel där tio av stadens semlor bedömdes. Det var jättekul att testa semlor tillsammans med tre andra semlekonnässörer. Vi var ändå fantastiskt överrens om de flesta semlors betyg, vilket naturligtvis visade på vår proffsighet och objektivitet (öhm). Jag mådde illa som om jag festat i tre dagar efteråt (var till och med lite snurrig) och laktoskänningarna var....mer än känningar om man säger så. När jag kom hem var jag tvungen att äta något salt bara för att liksom trycka ner allt det söta. Men herregud, det var det värt. Så himla underbart att få äta så många semlor på en och samma dag. Tack, NA! För er som är nyfikna kommer testet (som enligt journalisten ska hamna både på framsidan, ett uppslag i tidningen och med webb-TV på nätet) nästa vecka eller veckan efter det. Nu: fredag in i kaklet. Tjipp och trevlig veckoslutsstart!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Om någon kan bedömma semlor så är det väl du! Kul att få utöva ett intressa/passion professionellt ;)

Svar: Haha ja jag tycker likadant! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-31 @ 09:48:56
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Miss Marie

Fy fabian vad avis jag är nu! NA, jag vill också äta semlor! ;)

Svar: Komsi komsi! Vi gör det ihop nästa år! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-31 @ 11:30:52
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Angus

Himmelriket som i en liten ask!

Svar: Jajjamen!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-01 @ 17:14:12
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0