Curling

 
Under julhelgen skulle vår familj och min systers svärfamilj ha utedag. Vi skulle åka släde och ta med oss hundarna och vandra ut i skogen och grilla i snön. Som de har gjort många år innan. Men det gick ju inte. Av uppenbar anledning. Så vi tänkte på substitut. Och då kom jag på curling. Jag har bokat in curling med jobbet som en liten aktiv AW i januari så det passade ju jättebra att träna lite innan (hehe). Fast som pappa Carl påpekande under frukosten innan curingen: jag borde ju vara världsbäst på curling så curlad jag har blivit i livet (hehe igen). I alla fall. Vi åkte dit och fick en lång och bra genomgång av en instruktör som sedan stannade under hela passet och hjälpte oss. Först fick vi bara träna på att glida på isen, med borste först och sedan med både sten och borste. Och sedan var vi igång. Det var jättekul! Jobbigt, men kul! Dagen efter hade alla lite träningsvärk i ljumskarna, och vi som var i Romme och åkte snowboard kände det lite extra i ankarliften... Jag kan verkligen rekommendera curling som aktivitet i kompisgänget eller familjen. Rolig aktivitet för AW, möhippa eller födelsedagsfest, kanske. Man har för roligt där på isen alltså, som ett gäng Bambis med borstar... Tummen upp!
 
 

Kommentarer
Postat av: johanna - tillvaron.se

Jag tycker det är döskoj med curling. Brukar spela ibland när vi är hemma i Leksand. Där är det för det första skitbilligt och så får man välja om man vill ha lite lektion eller köra utan. Och skoj är det, fast ack så svårt.

Svar: Ja det är bra att man får lektion också. Det ingick på stället vi körde.
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-06 @ 16:56:24
URL: http://tillvaron.se/johanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0