Sveriges minsta?


Jag måste bara dela med mig av dessa bilder från Örets Gamla Stan som jag tog en kväll förra veckan. Fast det är suddiga mobilbilder. Gamla Stan - eller Stallbacken som det också kallas - måste vara Sveriges minsta gamla stad. Det är bara ett torg. Inte ens en gata. Men ack, så sött. Dessutom finns det flera matställen och inredningsställen runt det lilla torget, som är krönt av en stor fin häst. Jag älskar det! Vi har ju Wadköping också, men det är lite mer som Skansen, ett ställe dit man har flyttat massa gamla byggnader. Men det känns ju mer som en Gamla Stan, om man vill ha sånt. Som tur är bor jag mitt emellan båda. Två av Örets pärlor.
 
Och en sak till: BÄSTA tipsen för att ta sig igenom resten av vintern på bästa sätt. →HÄR←. Tipptopp.
 

Kommentarer
Postat av: Angus

ja Stallbacken är bra mysigt! ligger lixom mitt i stan men missas lätt om man inte är upmärksam
Jag tycker oxå skrotnisse är läskig nu! men när jag va liten så var de favoriter, tror det beror på den fina dialekten a la västergötland :)

Svar: Eller hur?
Ja, läääskig!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-06 @ 11:21:30
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Caroline

Så himla fint, vi brukar åtminstone en gång per sommar se till att åka dit och fika. Vi SKA ta en fika där i sommar, du och jag, längtar :)

Svar: Jaaaa!!! Hurra! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-10 @ 18:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0