Utflyktssöndag

 
I söndags kom lillkickan och hennes mamma och hämtade mig i Öret. Sedan begav vi oss mot en sydligare Närkestad, nämligen Kumla. Efter lite loppis körde vi ut till Kvarntorp utanför Kumla, där Kvarntorpshögen finns. Mer om den och trappen HÄR, när jag "besegrade trappen". Lillkickan var duktig och gick delar av trappen själv. Den är ju lååååång. Sedan tittade vi på de olika konstverken - bland annat det stora schabraket av Lars Vilks - och lekte lite. Man har en otrolig utsikt över Närkeslätten och i söndags värmde solen så skönt att vi fick ta av oss jackorna en stund. När vinden blev lite starkare och kallare promenerade vi ner längs med den lilla vägen och åkte tillbaka till Öret igen. En jättehärlig dag som vi alla tre gillade. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Härligt! Ni ser ju nästan mina hemtrakter därifrån! :)

Svar: Ja jag vet! Läste just din kommentar från förra gången jag bloggade om det och få skrev du att ni brukar cykla dit. Mysigt! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-01 @ 09:35:11
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Vackert.
Den där trappan kommer jag minsann ihåg att du skrivit om tidigare - bra jobbat ;)
Mysigt med en liten söndagsutflykt och så stor lillakickan blivit :)
Kram

Svar: Ja visst! :) Snart vill jag tillbaka och springa igen. Och visst har hon blivit stor?!? Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-01 @ 09:51:35
Postat av: Annika

DET är en TRAPPA det, wow!!
Det måste bränna i benen då den är bestigen. OCH vilken utsikt!! UNDERBAR!!
Perfekt söndagsutflykt.
Kram!

Svar: Ja verkligen! Jag tycker mycket om Kvarntorpshögen! :) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-01 @ 15:04:41
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0