Tjejtrettis på Un Poco

 
I lördags var det så dags. Min väns trettis gick av stapeln i Un Pocios chambre séparée. Denna krog, som ägs av bland annat Swedish House Mafia, har hypats så till den milda grad. Och det är den värd! Vi var tretton tjejer som tryckte ihop oss nere i det mycket mysiga och stämmningsfulla avskilda rummet. Två killar servade på oss när vi mumsade på deras avsmakningsmeny. Det var antipasti, pasta, kött (pasta vongole för mig) och dessert - som vi åt istället för ännu en mellanrätt, perfekt val. Desserten - en friterad Oreo cookie - vittnade om den New York-influens Un Poco enligt krogrecensioner har på sin italienska mat. Jag kan bara hylla maten och vinet, och att mumsa på den tillsammans med tolv andra underbara tjejer fram till 01.30 på lördagsnatten gjorde ju inte direkt saken värre. Två stora tummar upp för Un Poco! Un Poco stängde och vi tog en taxi till Fou för att fortsätta natten. Och när jag vaknade nästa morgon var jag fortfarande mätt. Mums. 
 
Un Poco, Karlavägen 28, Stockholm. 08 - 61102 69
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken trevlig kväll och maten ser verkligen fantastiskt god ut! Skall lägga namnet på minnet inför stundande besök i huvudstaden.
Kram

Svar: Ja gör det! Burratan var en av de godaste jag ätit, och de båda pastarätterna var veg. Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-07 @ 10:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0