Med mycket omtanke


I fredags blev jag firad av mina kollegor. Jättefint bubbel och lyxig choklad fick jag (de känner mig!). Efter en stund ropade en av kollegorna in mig på sitt kontor. Hon ville ge mig något, bara från henne. Det var en liten söt och väldoftande worry doll från Guatemala. Worry dolls är små handgjorda dockor. Historien kommer från Mayaindianerna. När de kände oro eller hade problem, berättade de om dem för sina worry dolls och la dockorna under kudden innan de gick och la sig. På morgonen när de vaknade så hade dockorna tagit hand om oro eller bekymmer (men varje docka kan bara ta hand om ett bekymmer i taget). Så himla sött! Det var en väldigt omtänksam gåva från min kollega som under våren har sett mina suddiga kanter. Om jag provat den? Givetvis! Nu ska vi bara se om den fungerar...
 

Kommentarer
Postat av: Johanna | Tillvaron.se

Vilken underbar liten sak. Så fin grej, och jag tror det fungerar. Om inte på det sättet som historien säger - men att bara säga högt vad man tänker och sätta ord på saker kan nog sätta igång ett och annat i sig själv. Som magi helt enkelt.

Och grattis förresten (i förskott/efterskott/rakt på). När är/var det dags för the big 30?

Svar: Tack! Det var i helgen! Scrolla ner ett par inlägg så får du se de fina bilderna Anna tog i inlägget "min trettis" :) . Ha en fin helg!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-26 @ 20:31:39
URL: http://tillvaron.se/johanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0