Ett alldeles perfekt veckoslut



Helgen inleddes sådär perfekt med att jag spatserade - utan stress eller planer - runt i saluhallen. Där köpte jag allt "nödvändigt" inför helgen, inklusive min fredagsmiddag. Som ni ser hade de extrapris på Paulúns Deli. Som för övrigt öppnade sin allra första deli just i Örebro Saluhall nu i år.



Min middag inmundigades i soffan och var inte på något sätt nyttig men på alla sätt underbar: saganaki och handgjorda godbitar till dessert. 



Om middagen var aningens dekandent var lördagens frukost - om än serverad i sängen - en smula bättre. Gröt, ägg, Paulúns superjuice och flera, flera koppar kaffe. Och så lite Kalymnoshonung ringlad på gröten. Det var ju ändå helg. 



När frukosten låg i magen och sista kaffekoppen var bäljad satte jag mig på tåget norrut. Destinationen var Angelicas hus där det vankades dagskräftis (mer om det framgent), kattgos och djupa diskussioner på verandan. En alldeles underbar dag som tyvärr kortades av en smula av väldigt tidiga sista tåg hem (jag) och förkylning (Angelica). Men det är alltid underbart att vara i hennes underbart lantliga, mysiga, bildsköna hem. 



Så då tog jag tåget söderöver igen, men denna gång stannade jag halvvägs. Mina föräldrar var på semester så jag passade på att njuta av lite hushäng. Så jag passade på att göra allt jag inte kan göra hemma. Det blev badkarsbad, TV-tittande i soffan, kattgos och insupande av trädgård. Ganska tidigt i säng och således ganska tidigt upp nästa dag. 



Efter ett par timmar hos min söta mormor var det sedan dags att åka ut till min syrra för att fira henne. I år skämde jag bort henne extra mycket så att hon blev alldeles rådlös när jag sa att allt var till henne. Precis vad jag ville uppnå. Det är mycket, mycket roligare att ge än att få. Dubbel glädje. Under dagen kom vännerna och gick och frampå kvällskvisten kom föräldrarna tillbaka från den lilla semestern. Då blev det uppdateringar över ännu en (eller två) portion(-er) underbart god, vegetarisk smörgåstårta. Då hade jag redan ätit en portion. Och allt ovan. Var lite svullen när jag åkte hem, kan jag meddela. Gött svullen. Hur jag kom hem? Jo svågern skjutsade mig ändra fram till ytterdörren. En helg var sedan efter några avsnitt av Breaking Bad i sängen till ända. En helg som varit underbar från början till slut, och som - även om jag hann med ganska mycket - varit otroligt avslappnande och energiladdande. Och där har ni den för mig alldeles perfekta helgen. Det behöver jag inför de två kommande helgerna. Fint.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Helgen låter hur god och fin som helst. Visst är det något särskilt med Bergslagen ändå? Hur mycket tid jag än ägnat mig åt att tycka och tänka kring den?
Såg jättemysigt ut hos Angelica med. Ser fram emot inlägget om det.
Kram

Svar: Ja men eller hur? Kommer du ihåg din, min och Lemoinskans diskussion den där gången på Vurma? Jag har omvärderat allt lite grann sedan dess... Synd att jag inte är här när du kommer. Stor kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-17 @ 11:09:00
URL: http://storstadstockholms.blogg.se
Postat av: Miss Marie

Supernajs! Låter som en helg precis i min stil, myspys! :)

Svar: Ja verkligen myspys! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-17 @ 11:12:25
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Angus

va mysigt jenny! Angelica har det så så himla mysigt hemma :)
Ja men så klart, Jenny kan hon ju oxå! ;) Då ler hon med hela frallaansiktet

Svar: Ja det har hon sannerligen! Du får hänga med nästa gång! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-17 @ 17:59:23
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0