Nytändning


Det har varit lite sisådär med träningen under sommaren och tidighösten. Jag har sprungit och kört lite med kettlebells och gummiband, men inget gym och inga pass. Om tre veckor ska jag på styrketräningsläger med min syster, en trettispresent. Det ska bli skitkul! I och med detta på horisonten har jag fått total träningsnytändning (och lite panik över att jag måste orka flera pass om dagen också, då, ok). I fredags körde jag ett så hårt CXWORX-pass (intensiv core-träning) att jag knappt kunde sitta i helgen, i söndags powerwalkade jag två mil och i går körde jag ett hårt "Russian Circle"-pass (tufft allroundpass som körs i intervallform. Styrka, kondition och rörlighet). Jag rör alltid på mig och är alltid grundtränad, men jag är en riktig periodare när det kommer till den där lite tuffare träningen (fast varje gång tänker jag att NU ska jag hålla det där. Men sedan kommer en värkperiod, eller "hinner" jag inte eller orkar jag helt enkelt inte, som tur är skulle jag aldrig kunna sluta helt, dock). I alla fall. Nu är jag inne i början av en träningsperiod igen. Och denna gång mår jag bättre än någonsin! Värken är mycket bättre, jag är piggare, gladare och mer energifylld. Hurra för det! Om jag inte håller uppe detta blir jag MYCKET besviken på mig själv...
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag är kanske fel person att säga det, men försöker att bli bättre/snällare mot mig själv, men det tjänar ingenting till att tvinga sig till att träna när man inte känner att alla förutsättningar är helt 100. Då är det nog bättre att vänta till både kropp och knopp är med på banan igen. Skönt att du verkar ha hittat tillbaka till träningsglädjen - work hard!
Kram

Svar: Jo, precis. Men om man är inne i en sån där "i morgon"-dag för länge, ja då blir det ju ingen träning alls. Men jag är mycket för det där med "ge kroppen vad den vill ha"-grej som jag bloggat om innan. Om man lyssnar, verkligen lyssnar, på kroppen så blir det rätt. Det gäller bara att lära sig att skilja på kropp och hjärna... men när jag gör det är jag som lyckligast. Sedan är det ju ofta så att det känns jättemotigt att ta sig till gymmet - skitjobbigt rent av - men när man väl är där (och efteråt speciellt) så känns det underbart.... Det är lite både och, det där... :) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-15 @ 10:04:20
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

Jag är precis likadan! Fast utan grundtränad. Vill oxå komma igång med lite träning i höst, jag är ju barnsligt förtjust i step up!

Hoppsan! Om jag gjort dig sugen på charter måste inläggen visa dess fantastiskhet! :) Jenny känns inte som en charter person! Puss

Svar: Nej verkligen inte! har varit på charter tre gånger i mitt liv. En gång för att jag ville bort, en gång för att det inte fanns något annat sätt att få iväg mitt ex med mig och en gång för att det var det enda sättet att se Sri Lanka på...Och då omfamnar jag aldrig det utan försöker hitta bort från allt chartrigt....Så inte jättestort fan, nej,...Så en bedrift! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-15 @ 11:08:58
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Hanna

Och jag ligger hemma och är sjuk fortfarande efter snart en vecka.. Önskar så att jag kunde träna, det vill man som mest när man är sjuk.

Hejar på dig. Kämpa på! :)

Svar: Oj då, ja och då hejjar jag och kryar på dig!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-15 @ 16:49:10
URL: http://haol.blogg.se
Postat av: Christine&Paris

Vad härligt! Själv är jag lite depp över att ha blivit sjuk nu när jag äntligen börjat komma igång med träningen. Förhoppningsvis går det snart över!

Svar: Krya på dig!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-15 @ 19:41:20
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Maolion

Vad gött att du kommit igång med träningen igen! Jag själv mår verkligen mycket bättre av att träna och får MYCKET mer energi :D

Svar: Ja, jag med, alltid. Det är det lättaste sättet att må bättre på! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-15 @ 22:12:43
URL: http://maolions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0