Galeries Lafayette. Taket.


Jag shoppar inte så ofta loss på Galeries Lafayette. Gör jag det är det "bara" makroner på Pierre Hermé (även detta Parisbesök). Jag har en vän som var chef för ett Cojean på Boulevard Haussman, så jag var dock i krokarna då och då när jag hade käkat lunch och hängt lite där. Ja, och ibland befann jag mig i krokarna i alla fall. Och då smiter jag alltid in och beundrar taket. Jag älskar det där taket. Jag älskar det så mycket att jag till och med köpt en Longchamp Limited Edition Galeries Lafayetteväska (HÄR). Jag använder den dock sällan då den är vit och jag är rädd att förstöra den. Men taket, hörrni. Älskart. Där brukar jag stå, mitt bland alla vackra människor i skönhetsdiskarna på affärsgolvet, och stirra upp i taket medan jag blir puttad hit och dit av turister och shoppare. Och alltid när jag guidar vill jag visa detta. Även denna gång. Som tur var gillade mitt resesällskap taket lika mycket som jag, så vi blev kvar där ett bra tag. Och sedan köpte vi makroner. Perfekt!
 

Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr! :)

Svar: Tack, men nej tack.
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-04 @ 13:45:55
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Jasmine Lundvall

Vackert!

2013-10-04 @ 14:49:09
URL: http://jxsmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0