Rost Stockholm

(Bild 2 och 3 från Rost Stockholms Facebooksida som du kan gilla HÄR).
 
Jag älskar att mina vänner och familjemedlemmar har så olika intressen och världar. Olika från varandra och olika från mig. I lördags besökte jag Rost Stockholm, ett Mekotek och bistro på söder. Anledningen till att jag var där var att svåger uppträde där med Anders Wallén och band. Rost Stockholm har en bistro med ekologisk mat, viner samt öl. Sedan scen, meckverkstad, yogastudio och gitarr- och musikverkstad.  Hur härligt? Stället är intimt och mysigt och sådär härligt stökigt inrett. Personalen är sjukt trevlig och mer som värdar i sitt eget vardagsrum än servtriser och servitörer. Min vän som brukade bo runt knuten var helt förstörd över att hon inte vetat att stället fanns när hon bodde där. Rost Stockholm är dock ganska nytt, så det förklarar saken. I alla fall. Vi blev serverad ljuvlig pizza och härlig musik från den lilla scenen som vårt bord stod mitt framför. Att jag var omringad av goda vänner och familjemedlemmar kanske bidrog till hur mycket jag älskade det, men jag vågar påstå att jag hade älskat det i alla fall. Jag hade aldrig hittat detta ställe om det inte vore för de där människorna i mitt liv med "olika" intressen. Hurra för det. Och så en sak till: varje kväll innan sista beställningen sjunger en kille ur personalen på Rost Stockholm My Way av Sinatra för gästerna (den låten ligger mig varmt om hjärtat då en av mina finaste vänner sjöng den för mig på min 25-årsfest). Denna gång var han på semester, men sjöng ändå för oss på telefonen via ljudsystemet på stället. Igen, hur härligt? Två tummar upp för Rost Stockholm!
 
Rost Stockholm, Wollmar Yxkullsgatan 52, Stockholm, 072-303 32 98
 

Kommentarer
Postat av: Paulina Holmberg

vilken häftig restaurang, synd att jag itne bor i stockholm ;D

2013-11-13 @ 12:18:37
URL: http://paulinaholmberg.blogg.se/
Postat av: Angus

va mysigt det såg ut!
hade velat va med på ett hörn
jag såg faktiskgt himlen imorse! helt underbart fin va den! :) kram

Svar: Följ med nästa göng vetja! Pöss!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-11-14 @ 09:40:39
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Sofia

Det där såg trevligt ut!

2013-11-15 @ 12:27:50
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Staffan

Va kul att du trivdes hos oss:)

Svar: Det gjorde jag synnerligen! TACK!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-11-25 @ 01:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0