Jag är Sveriges mest curlade trettioåring



Just nu ligger jag på kökssoffan under en filt och äter julkola, nyss hemkommen från julmarknaden som höll till på bilden ovan, på landet hos syrran. Men mer om det framgent. Det har gått upp något för mig. Jag är curlad. Trettio år och curlad. Jag vill dock påpeka att jag inte på något vis tar detta för givet, att jag då och då protesterar och att jag är otroligt tacksam för mina fina föräldrar. Jag har rest åt höger och vänster helg efter helg på sistone och har inte varit hemma på ett tag. När jag igår kväll äntrade föräldrahemmet hade de tappat upp ett bad åt mig. När jag hade badat färdigt stod maten - som jag hade fått bestämma - på bordet. Efter mys i sängen med På Spåret, Skavlan, skumtomtar och choklad med créme brûlée-smak lagade mamma lite av mina kläder (det var här mitt protesterande kom in, det finns ju faktiskt skräddare jag kan lämna in till) och sedan hoppade jag ner i den bäddade sängen. I morse när jag vaknade hade mamma och pappa åkt i väg, men det var dukat med min rävmugg, kaffe i termos och ett löskokt ägg inlindat i en handduk. Alltså, jag inser ju att jag är bortskämd. Men jag måste också säga: jag har världens finaste föräldrar. Älskar er, mammi och pappi! 


Kommentarer
Postat av: angeliqe.blogg.se

<3

2013-11-30 @ 17:19:57
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men gud vad underbart! Alltså att bli ompysslad sådär låter som himmelriket.

Svar: Det är bra att ha sådana föräldrar när man är singel. ;)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-11-30 @ 20:13:20
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Angus

Det är ju helt makalöst fint. Jag önskar jag hade detsamma och tycker du ska njuta

Svar: Jag kan curla dig när du kommer hem till mig! <3
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-01 @ 22:33:09
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0