En promenad genom Hyde Park

 
I söndags gick vi på afternoon tea (mer om det framgent). Vi var så mätta efteråt att det nästan gjorde ont. Jag - som inte var så hungrig ens när vi började - glömde att ta laktospiller (som vanligt) och den mycket mätta och mycket laktosstinna magen såg aningens pregnant ut när vi lämnade stället. Då passade det utmärkt att strosa runt i gigantiska Hyde Park som låg precis bredvid stället vi eftermiddagsteade på. Så härligt! Att lyssna med ett halvt öra på de gastande männen (för det var bara män) i Speakers Corner, titta på blommor, fåglar och ekorrar, beundra statyer och kolla in roliga turister (som jag bestämt menade att vi inte var då vi ju faktiskt bott här. Vännen höll inte med). Ett stort plus för Hyde Parks många toaletter. Jag som ofta behöver uppsöka damernas i vanliga fall hade ett lite större behov efter några kannor te. Och det var inga problem i Hyde Park. Jag älskar parker som ligger mitt i staden! När jag bodde i Malmö gick jag i Slottsparken mest hela tiden, i Parran Jardin du Luxembourg och när jag besökte New York försökte jag gå igenom Central Park varje dag. I London finns det många olika parker i skiftande storlek och stil. Och jag älskart!
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag blir ju alldeles vårgalen av dina fina bilder. Och ekorren! Vill ha en.

Svar: Jag med! Din ekorre var också så fin! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-01 @ 21:15:13
URL: http://angeliqe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0