Buckan levererar / Suspended coffee

 
Jag måste ge en stor ros till Starbucks alltså. För ett tag sedan spred sig en historia om "suspended coffee" tillsammans med en bild vad vad såg ut som en hemlös mat på diverse olika sociala medier. Med detta fick folk upp ögonen för detta fenomenet, som jag tycker är jättefint. Det gör det mindre förnedrande för de som behöver detta och det är bara hen i kassan som vet att de inte betalar. Och ett fint sätt att hjälpa andra utan att "ta åt sig äran" för den som vill hjälpa. Buckan var inte sen att haka på detta. Denna bild tog jag på Starbucks precis vid Covent Garden Market. Buckan tar gärna emot suspended coffees och donerar dessutom själva. Dessutom har de börjat med återvinningsbara plastmuggar som kostar ett pund och som man då kan använda igen  och igen. Lämnar man in den att få sitt kaffe i får man sedan rabatt på kaffet. Och räddar många pappmuggar och således naturen. Jag köpte naturligtvis en. Superbra idé och jag kan ha den på jobbet och spara pappmuggar där. Det är dags för de stora multinationella företagen att ta sitt sociala ansvar (igen, Carlsdottern get två tummar upp för CSR) och Buckan levererar här, tycker jag. Tummen upp!
 

Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Superbra! Hoppas de börjar med det i Paris också :)

Svar: Ja, jag tror de redan har rabatt om man tar med "egen" mugg på alla Buckan (eller deras återandvändningsbara). Men suspended finns kanske inte på alla. Vi hoppas!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-09 @ 21:25:30
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0