Nuet

 
Jag har lovat mig själv att leva mer i nuet. Jag är så fantastiskt, utomordentligt dålig på det, nämligen. Mitt-i-veckan-lyx (det överanvända andra ordet skippar vi för nu) är ett mycket bra sätt att uppnå detta. Med att leva i nuet. Igår njöt jag av det. Jag hade sällskap i köket, vilket alltid är trevligt. Nej, nu ljög jag. Jag hatar att dela köket med någon - jag vill laga mat själv. Att något sitter bredvid gillar jag, men inte att laga mat MED någon. Jag vill göra själv. Något jag ärvt av min far, tror jag bestämt. I alla fall. Nu hade jag sällskap, och det i sig är ju trevligt. Dessutom gjorde vi en rätt var, så det gick ju hur bra som helst. Till varmrätt fick vi min daal och till dessert blev det kladdkaka pimpad med lite extra havssalt och serverad med frukt- och bärsallad och vispad grädde. När jag följt mitt sällskap hem gick jag hem till mig och hade hemmaspa och avslutade det hela med att ligga på spikmattan och läsa bloggar med en kopp Clippers kamomillte. Jag tycker att det var ett mycket bra försök till det här med nuet. Nu vet jag ju att vardagslyxa (där kom det) inte är samma sak som att leva i nuet, men för mig  som oftast kör på med matlådor, träning och planering i arbetsveckorna är det en bra bit på vägen. Vad säger ni, hur gör ni? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Nu fick jag en bra påminnelse, hrmm.. Jag lever gärna lite där framme, speciellt nu när det enda jag kan tänka på är vår. Okej, jag ska försöka vara i nuet idag, så hör jag av mig om hur det gick. Haha. Kram fina! <3

Svar: Jag med! Det är bra att vi påminner varandra! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-05 @ 07:29:32
URL: http://angeliqe.se
Postat av: Ellinor

Som person är jag nog mer framåtsträvande, dvs. istället för att njuta av stunden som är ser jag fram emot/längtar efter de stunder som väntar. Dock är det, precis som du själv skriver, någonting som jag måste bli bättre på. Medvetenhet är ett första steg och därpå följer handling. Det räcker egentligen med dessa små stunder i vardagen, stunder att bara vara. Kämpar verkligen för att de skall bli fler. Låt oss lova varandra det!

Svar: Jag med. Vi kör! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-05 @ 08:31:08
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Rami

Hejsan! Kul blogg du hade!

Ville tipsa om en ny sajt som kommer ta sin lilla plats på internet om några dagar. En sajt om mobiltelefoner, guider och unboxing videos och framtida tävlingar där man kan vinna allt från mobiltelefoner, resecheckar, biobiljetter och massa annat skojigt. Phonebuddy.se

Nu så behöver vi en liten push på vägen, om bara du kunde gå in på sidan http://phonebuddy.se och klicka på våran Facebook gilla knappen så skulle det betyda mycket för oss och våran verksamhet. Det är nämligen så att vi är inte snåla och vill vara med och förändra en liten del av världen om det bara är en person vi räddar så är det ovärderligt.

För varje 20 likes på Facebook gilla knappen = 500 kr går till världens döttrar fonden.
För varje 40 likes på Facebook gilla knappen = 500 kr går till svenska ungdomsföreningar.
För varje 60 likes på Facebook gilla knappen = 500 kr går till ideella verksamheter.
För varje 80 likes på Facebook gilla knappen = 500 kr går till Cancerfonden.
För varje 100 likes på Facebook gilla knappen = 500 kr går till hjärt och lungfonden.

Så nu skulle vi vilja ha din hjälp för nå dit. Sprid gärna sidan till alla du känner.

Tack på förhand.
Önskar dig all lycka och hoppas alla dina drömmar kommer i uppfyllelse.

Mvh
Rami, grundare av Phonebuddy.se

2013-03-05 @ 10:31:33
URL: http://phonebuddy.se
Postat av: Angus

Jag är oxå uthärdligt dålig på det! jag vet inte hur jag gör.. idag har jag dessutom huvudvärk från helvetet så idag vill jag vill jag bara vila

Svar: Oj, krya! Stor kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-05 @ 17:00:49
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Helena

För något år sedan blev jag allvarligt sjuk och var nära att mista livet. Sedan dess har mina tankar om livet förändrats mycket och jag har blivit mycket bättre på att leva i nuet. Jag har blivit mer egoistisk och lyssnar mer på vad min kropp och vad mitt hjärta vill. Att strunta i en massa måsten och leva i en tro på att allt ordnar sig utan att jag ordnar och fixar allt har gett mig mer ro och frihet. Jag prioriterar att göra saker jag tycker om och umgås bara med vänner som ger mer energi.

Hoppas du hittar dina knep för att njuta av livet i den stund som är just nu!!!

Svar: Det är hemskt att det måste gå så långt innan man lär sig, men det är också fantastiskt att man kan dra lärdom av livet och det som kommer ens väg. Jag är glad att du kan leva och njuta och glad av att du delar med dig. Tack! Och tack för fina ord!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-05 @ 21:49:15
URL: http://helenassota.se
Postat av: Christine&Paris

Haha, jag älskar ordet vardagslyx! Brukar bli allergisk mot typiska fjantiga bloggord (alltså tisha...? Don't even get me started) men det är ju skitjobbigt att skriva mitt-i-veckan-lyx. Dessutom kan det ju vara en måndag. Krångligt det där. Hur som helst. Vilken god vardagslyx! ;)
Själv lyxar jag till det såhär en vanlig tisdag med helg:aktig efterrätt, favorit "behöver-inte-tänka"-serien och nagellacksmålning :) Snart måste jag sova dock..

Svar: Låter härligt!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-05 @ 22:46:30
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Christine&Paris

Förövrigt lyx att kunna ha ett liv EFTER man ätit middag OCH följt en kompis hem. Skulle jag göra det skulle jag få ligga på spikmattan mitt i natten...

2013-03-05 @ 22:48:32
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0