Jönköpingsglimtar

 
Jönköping är ju så fantastiskt fint. Det ligger precis vid Vättern och Munksjön och har vackra berg och sandbankar att bjuda på, samt fin natur och till och med två slalombackar att aktivera sig i. Det är bra shopping och ganska många trevliga restauranger och barer att tillbringa timmar i. Jönköping är inbjudande. Och staden med omnejd jag har tillbringat så mycket tid som barn. Det är platsen där min farmor vilar, där min far föddes och där mina föräldrar vigdes. Det är ganska komiskt, för jag insåg väl förbi mina unga tonår att det kallas bibelbältet och Sveriges Jerusalem. Min familj är således inte så kyrklig av sig. Nu när jag besöker det inser jag ju att det går en kyrka per fik, ungefär. Fattar inte hur jag kunde missa det i alla år. Men trots att jag inte är kyrklig av mig så tycker jag att det är mysigt. Fint. Hit kommer jag fortsätta komma igen och igen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Helt otroliga foton, gillar verkligen den med vattnet och bron. Helt fantastisk!

Svar: Tack så mycket! Ja det är vackert!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-11 @ 22:12:58
URL: http://dolphin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0