För EXAKT ett år sedan

 
...bloggade jag om en promenad i solnedgången med min vän och hennes Boston terrier längs med vattnet i Hufvudstaden. Det är bra att ha en blogg, för nu kan jag bekräfta vad jag gått och funderat på - att det var varmare vid den här tiden förra året. Den 23 mars satt jag mot en vägg och solade i shorts och t-shirt, och under Bandy-SM:s helg (som var en helg senare förra året) hade jag enkom trenchcoat och solbrillor, inte vinterjacka och mössa. Vi fick lite snö där en sväng, och så igen en kortis i april tror jag att det var, men det var mycket varmare då. Men, som typisk svensk optimistisk vädersiare tror jag nu att detta betyder att vi får en sjukt lång och varm sommar i år istället, eftersom vi inte fick det förra året. Det måste ju vara så, inte sant? Skulle passa mig sjukt bra då jag ska ha min allra första betalda, långa sommarsemster...
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Ja det är det bästa med en blogg! Att man kan gå tillbaka och se vad som händer. Jag tycker nog att sophanteringen är rätt kass ändå:) innan den kommer till fabriken.. Här ligger den lite varstans på gatan samt Ett par öppna sopstationer mitt i folkvimlet. Men det gör inget :) råka prova apelsin/nutella ingen höjdare!!! :( va besviken jag blev. Puss och kram

Svar: Jaha, det har jag inte tänkt på, tänk vad roligt att man kan uppleva saker så olika! Varje dag släpper de vatten från toppen av Paris som går genom hela staden så att gatuavdelningen kan vattensopa rent. Du kanske har sett små äckliga mattor lite här och var på gatorna? De är till för att täppa tilöl deras brunnar (som sitter liksom på sidan av trottoaren) så att vattnet fortsätter rinna på gatan och inte ner i dem. Smart va? :) Apelsin kan jag tänka mig inte är så gott med nutella... Däremot citron och socker (alltså utan nutella). Åh, har jag sagt hur avundsjuk jag är än??? :) KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-18 @ 22:35:48
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0