På landet-terapi

 
Det är lite mycket nu. Jag som ska fokusera på positiva saker här på bloggen har därför inte haft något material att blogga om. I fredags blev det helt enkelt lite för mycket och jag var alldeles suddig i kanterna. Efter tolv välbehövda timmars sömn reste jag därför till landet. Dygnet i Bergslagsskogen känns nu som en vecka. Jag har kramat på min familj, ätit familjemiddag, suttit vid poolen med en massa fina människor och ätit chips och druckit alkofri öl fram på småtimmarna, sovit i en husbil (!), haft mysfrukost men en bäbis och en hel drös vänner, ätit choklad med nötter i samma nämnda frukost, gått en kort men underbar morgonpromenad med min syrras schäfer som är som en ängel i päls, åkt på utfykt upp i Berglslagsbergen, sprungit (harkel, ok joggat varvat med gå-pauser) åtta kilometer i skogen, ätit skräpmat och skrattat och kramats och pratat viktigheter och roligheter och framtida förnöjelser. Jag kommer tillbaka till Öret med lite skarpare kanter. Kanske blir det lite tystare här en tid framöver. Måste hitta mitt fokus igen bara. Påminna mig om mina värderingar, mitt fokus och vikten av att jag ska vara jag. Och försöka att inse att jag inte kan oroa mig för alla andra situationer som jag ändå inte kan påverka. Lite så. Hur har niu haft det i helgen? Snälla fyll mitt kommentarsfält och berätta!
 

Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Åh jag blir så avis, så mysigt! Jag har inte varit på min farfars lantställe (Väddö utanför Stockholm) på snart två år. Blir nog tyvärr ingen resa dit i år heller eftersom jag knappt har någon semester :( Men nästa år, då jävlar ska jag ut på landet!

Svar: Ja det var precis vad jag behövde den här helgen...
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-02 @ 20:28:26
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: lotta

Du är så bra på att dra i handbromsen. Och att tanka upp på landet är bäst. Det låter härligt, skönt, ser skönt ut.

Jag började med tuppar, kossor, getter, nyplockad spenat, nybakat bröd, kaffe på stranden, soppa ute under parasoll. Känner mig nästan som ny efter den här rundan.
Det finns inget värre än att tappa fotfästet och fokus.

Du är så klok! Ta hand om dig. Fortsätt med små steg fram och försök (våga) släpp taget om det du inte kan kontrollera <3

KRAM
Lotta

Svar: Det låter som en alldeles underbar helg, Lotta! jag läste ju på din blogg och det låter som en riktig önskehelg. Tack för dina fina ord. KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-02 @ 21:09:59
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Mia

Stort tack för en trevlig helg!

Svar: Tack själv, fina. Det var exakt det jag behövde. Verkligen. Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-02 @ 21:12:50
Postat av: Sandra

Bra Jenny. Dra hårt i handbromsen och fokusera på det som får dig att må bra, ger dig energi och fyller på. Det andra kan vänta.
Massa kramar och styrka till dig.

Svar: Tack så mycket Sandra! Ja den där handbromsen har med åren blivit närmare till hands och jag är inte längre rädd att använda den. Massa kramar tillbaka!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-02 @ 21:26:58
URL: http://storstadstockholms.blogg.se
Postat av: Helena

Vi har haft Jon och Maria här, det har varit fint att få umgås med dem igen! Känns skönt att höra om allt positivt du fyllt på med i helgen! Jag är säker på att du snart hittar tillbaka till den där spralliga, glada och omtänksamma kvinnan som jag känner! Många kramar

Svar: Vad härligt! Ser att ni har haft en prodiktiv helg också! Ser fram emot när vi kan sitta ute och grilla i er trädgård! Jag ska fö kolla upp utflyktsmål nu i veckan så jag är redi inför helgen! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-02 @ 21:30:25
Postat av: Sofia

Det ser ut som en fin helg! Hoppas du mår bättre snart , kram till dig!

Svar: Det var det! Tack, Sofia! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-02 @ 21:32:11
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Angus

min helg har varit bra och kort, jag vill gärna ses i veckan och ta den av det som får dig lite ur gängorna! låt mig lyssna kram

Svar: Underbart är kort! :) Jag ses gärna! vad tror du om min idé sedan innan, vin på ballen på onsdag? Jag har en jobbgrej som kan dra ut lite på tiden, men jag kan komma så fort jag är klar? Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-02 @ 22:37:04
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

Det är tråkigt att höra att fokus för tillfället inte är helt 100. Samtidigt gör det mig glad att du är medveten om detta, drar i nödbromsen och faktiskt bejakar kroppens (och knoppens?) signaler. Att bara köra på gör sällan gott.
Det låter verkligen som om du haft en fin helg och jag hoppas verkligen att du lyckats att samla tillräckligt med kraft och energi för att ta dig an denna vecka - ännu en kortvecka får väl tilläggas.

Efter föregående skitvecka, njöt även jag av en lugn helg där prio ett var mig själv och allt som hör där till. Nog för att helgen gärna hade fått vara lite längre, men efter en ordentlig urladdning på gymmet denna morgon känner jag att jag fått utlopp för de värsta aggressionerna i alla fall. Nu tar vi en dag i taget och fokuserar på allt fint i vardagen!

Stor kram

Svar: Du är så klok. Visst är det så, man måste ju ta hand om sig själv. Jag känner mig faktiskt ljusår bättre nu än vad jag gjorde i fredags. Jag fick verkligen precis vad jag behövde i helgen. Motion, massa sömn, god mat och massa kärlek. Det perfekta receptet. Denna vecka är - även om vi har en dag ledigt - full som vanligt. Men den innehåller också en massa kul så det ska nog bli bra. Ha en fin kortvecka (du är ledig även på fredag kanske?)! KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-03 @ 08:29:14
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

SV: Så skönt att höra :)
Jag hör till dem som kommer att få jobba på fredag, så även du? Precis som du skriver innebär kortvecka inte att det är mindre att göra. Som tur är vägs det upp med mycket roligt utanför jobbet så jag fokuserar på det.
Ta hand om dig vännen!

Svar: Japp, här jobbas det på fredag. Jag har också mycket utanför jobbet så det blir fokus på det också. Vissa saker är iofs jobbevent, men man behöver ju inte JOBBA på dem, liksom. :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-03 @ 12:19:48
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Annika

OJ vad vackert, Jenny!! Vilket fint ställe att hämta andan på.
Jag hoppas att helgen har gett dig styrka och energi.
Kram!

Svar: Tack Annika! Det var en mycket, mycket fin helg minsann!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-03 @ 16:01:30
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Clara - flea market fan

åhh så mjyyyysigt! älskar "tält" av vinrankor!

2013-06-03 @ 21:26:34
URL: http://strayindian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0