Zumba

 
Jag har velat prova zumba hur länge som helst, men det har av olika anledningar inte blivit av. Då jag under hösten inte tränat lika hårt som jag vanligtvis gör - och att jag sedan min supermegamagsjuka inte tränat knappt alls - trodde jag att jag skulle avlida halvvägs igenom passet idag. För idag provade jag zumba för första gången. Jag avled inte. Det gick istället hur bra som helst (fast jag vet ju inte hur det kommer kännas i morgon än, dock). Det var verkligen peppen jag behövde. Jag har inte tränat gruppass på väldigt länge. Jag blev ett tag väldigt trött på det överpeppiga skrikandet som ofta förekommer på gruppass och över gav det därför för ensamträning. Och lite yoga då. Idag känner jag att det går bra igen. Men det är tur att jag har så mycket gruppträning i ryggen - och att jag är föredetta dansare. För här gick vi inte igenom något inte, det var pang på! Danssteg, aerobicsliknande steg och koreografi efter koreografi. Absolut inget för nybörjare. Det kanske finns olika nivåer på zumba (det gör det säkerligen) men där jag tränar är det bara zumba kort och gott. Zumba får i alla fall två tummar upp av mig och jag är tillbaka nästa vecka! Däremellan kör vi som under hösten simning och yoga. Lite senare när jag kommit in i det igen blir det gymmet - och något som kallas Russian Circle med tjejerna på jobbet. Låter hur jobbigt som helst. Gött,
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul med Zumba, men jag skulle nog vara helt kass på det. Har noll koordinationsförmåga!
Vad är Russian Circle för något?

Jag ska kanske ut och springa lite i morgon. Funderar även på att börja simma...vill ju inte tappa all kondition samt muskler bara för att jag är preggo!

Svar: Det ska vara någon slags cirkelträning, mycket hårt och utan speciellt mycket vila. Mina kollegor kör ett lunchpass en gång i veckan. Det är tydligen dödsjobbigt men sjukt bra. Vi får se... Ska forska vidare om vad det faktiskt är... Simma är bra! Det tränar ju hela kroppen men är skonsamt. Låter som en bra idé! Men undvk bubbelpool om det finns och den inte renas så ofta... Är tydligen lätt att få svampinfektioner i "ditt tillstånd" Ouäck! :) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-08 @ 21:56:37
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Lotta

Två tummar upp, så bra! Zumba är jättepoppis här. Skulle vilja testa.

Russin Circle låter spännande ;)

KRAM!

Svar: Ja, här med. När jag bodde i Paris var det också jättestort. Men då hade jag inte råd... Allt var så dyrt i Parran! ;) Ja, det där Russian Circle ska vara någon slags crossfit-aktig träning....vi får se! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-09 @ 01:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0