Lillördag / The Lounge

 
Idag slog vi på stort och firade lillördag rejält. Med rödtjut och läckerheter. Jag och ett gäng kollegor. Trevligt värre. Man borde samkväma oftare med kollegor. Man ser ju dem oftare än någon annan, typ. Då kan man ju passa på att ha trevligt och lära känna varandra (och då förstå varandra) bättre. Detta gjorde vi på The Lounge, en bar som finns i anslutning till restaurang Wobbler i Örebro. Jag ger Lounge två tummar upp. Sjukt trevlig personal, asmysig atmosfär, jättegod mat och mycket, mycket prisvärt. Jag fick för ett helt berg kalamataoliver och soltorkade tomater, vitlöksbröd med färskost och ett glas rödvin endast betala 150 riksdaler. Det får du ett glas vin för i Hufvudstaden. Om du har tur. Perfekta AW-stället. Hit går jag mycket snart igen, kan jag lova. Killarna i baren lovade dessutom att försöka öppna upp ett Vapiano i Öret, så det där måste jag följa upp... I alla fall The Lounge: gå dit!
 
The Lounge, Kyrkogatan 1, Örebro, 019-10 07 40

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ser riktigt trevligt ut. Gillar sköna AW-ställen med trevlig personal och härlig atmosfär. Blir svårt att välja vad jag vill göra när jag kommer upp till Öret - du har ju så många fina tips!

Svar: Haha, ja vi får väga våra alternativ noga! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-17 @ 08:45:39
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

SV: Det blir nog bra vilket som - huvudsaken är att vi äntligen får träffas!

Svar: Ja, det är så sant så!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-17 @ 09:10:47
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag får verkligen Örebro-sug när jag kommer in hit!

Svar: Bra! Någon måste ju stå för den kvoten! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-17 @ 11:31:48
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Sandra

Låter riktigt, riktigt trevligt och ett bra ställe dessutom!
Vill genast gå dit! Jag är så sällan just i Örebro, men kanske finns det både en, två och fler anledningar att åka dit snart!
Kram

Svar: Ja komsi komsi! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-17 @ 14:56:21
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0