Semmelkvinnan: Malins Hembageri

 
Alltså, jag måste ha sådan jädra otur! Jag tog mig igår på tips till Malins Hembageri. Med löften om Örebros godaste semla och med historier om människor som vallfärdar tänkte jag att äntligen får vi ett betyg över 4. Men icke sa Nicke! Locket var bra, grädden helt ok (kunde varit lite mer dock), madelmassan den godaste jag ätit i Örebro (hemgjord med bitar, mitt bästa), priset var mycket bra, men bullen föll - som hos så många andra ställen i Öret - även hos Malins Hembageri. Bullen smakade OK och hade hyfsad kardemummasmak (stora bitar kardemumma, ett plus) men den var så himla torr! Jättetorr. Om Hälls bulle var fruktansvärt underbakad så var detta tusan snäppet värre. Besvikelsen var stor. Hade bullen varit saftig, fluffig och haft lite mer kardemummasmak (möjligt att den hade smakat mer om den inte hade varit så torr) kunde detta ha varit vinnaren. Nu får den enkom 3 av 5. Jakten fortsätter. Jag måste dock flagga för att Malins Hembageri var jättetrevligt, hade jättebra service och gott bröd. Jag köpte både knäcke och mjukt. Men semlan - not so much.
 
Malins Hembageri, Rynningegatan 17 och Engelbrektsgatan 70 (den jag provade), Örebro, 019-611 05 32 resp 019-31 26 50
 

Kommentarer
Postat av: Angus

men va är detta?! jag gillar iof alla semlor alltid, förutom mina egna som var som en jätte kompakt torr fralla med grädde på (jästen dog) men när jag tänker efter så är ju ingen så där Wow känsla! jag kan därmed inte tipsa dig...

Svar: Ska testa några ställen i ditt kvarter och så Wadköping.
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-01 @ 16:52:29
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0