Semmelkvinnan: Jakob's Konditori

 
Äntligen en god semla! Jag ska, innan jag börjar, flagga för att jag känner ägarna till Jakob's, så eventuella jävförhållanden i denna mycket seriösa och prestigefulla semmeltestning KAN föreligga. Hö-hö. I alla fall. Denna semmelbulle var INTE torr. Mycket saftig och mycket god. Dock på tok för lite kardemumma, där kunde de ha brassat på lite. Kanske har de köpt in bullen på annat håll? Det var mycket och god madelmassa och grädde (nästan snudd på FÖR mycket av det sistnämnda). Ett plus också för utseendet, se var mycket fina att titta på. Jag gillar runda lock bättre än trekantiga. Ett minus dock för alldeles för mycket florsocker. Det trillade ner överallt när jag skulle äta locket och blev alldeles torrt i munnen. Annars var helhetsintrycket mycket bra, denna semla får det bästa betyget hittills, 4 av 5. Den andra semlan jag testade i helgen får samma betyg - men den får ni läsa om i morgon.
 
Jakob´s Konditori, Marieberg Galleria, plan 2, 019-22 53 42
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Ok, nu är jag lite allergisk mot namn som har 's och sen ett svenskt ord, me likey not! Annars föredrar jag när det är mkt grädde så man kan peta bort, framför att det är för lite grädde! :)

Svar: Jag vet! Jag tänkte nästan skriva "Jakobs", bara för att jag ogillar det så, men så tänkte jag att jag kan ju inte ändra vad det faktiskt heter. Jag tycker också att "k:et" i konditori borde vara litet, det är ju inget egennamn, va?
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-10 @ 20:33:59
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0