Restaurang Indigo

 
Av någon anledning har Örebro många tapasrestauranger. Inte mig emot. Jag älskart. Jag är en sådan där som vill ha lite av varje och gillar alla koncept där jag får chansen att få det. Jag har länge velat prova Indigo då det verkar vara många Örebroares favorit. Jag förstår varför. Mysig lokal, personlig och trevlig service och humana priser. När jag först vilade ögonen på menyn tyckte jag dock att priserna var i det kraftigaste taget. Det är emellertid för att rätterna är gigantiska (för att vara tapasrätter). Jag brukar ofta äta mellan fyra och sex rätter på tapasställen. Här räckte tre gott och väl (dock efter en trerätters lunch tidigare på dagen ska tilläggas). Jag och mitt sällskap åt vitlöksbröd och patatas fritas med chiliaoili (inte så orginellt med väldigt gott), jag åt halstrade räkor med örter och aioli och mitt sällskap friterade bläckfiskringar. Allt fick tummen upp. Nästa gång provar jag andra gambas/räkrätter samt deras stora vegetariska utbud. Kom till Indigo med inställningen att du kanske får vänta på bord - här kan man nämligen inte boka i förväg. Det är värt väntan dock. Indigo får två tummar upp. 
 
Restaurang Indigo, Änggatan 13, Örebro, 019- 18 97 97
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Tummen upp för ställen med ett brett och fint vegetariskt utbud (som inte inkluderar quorn, soja eller andra köttliknande halvfabrikat).

I den mattrendrapport jag skrev om häromveckan stod det just att det blir allt vanligare att restauranger tar bort bokningsmöjligheten. Att vänta/mingla skall vara en del av upplevelsen. Är det ett bra ställe så tror jag absolut att det an skapa mervärde.

Svar: Ja, det var inga substitut!
Denna har liksom inte bord heller på det sättet, utan små bord för 2 eller höga bar bord, och bara pallar vid alla bord. Det hade nästan blivit larvigt med bordsbokning. Det kan som du säger skapa mervärde, men det är lite svårt om man är på besök någonstans och verkligen vill prova...både och, det där...
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-01 @ 08:05:38
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

SV: Precis vad de skriver om här https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:7716k91bkCsJ:www.foodfriends.se/index.php/download_file/view/427/120/+&hl=en&gl=se&pid=bl&srcid=ADGEESgy0HjQx6fVs5jjyCVsprLo0cowvxKgH0Gwyq-CYzay_uhfitqpNnQqxuRMHGN0c_3UpqNctENiJcMc-JJ-rDgpSUaqDycCEZwLQhcOn22Wc6pjN_zqqZuLoXcmPB2yJOgAjyol&sig=AHIEtbStr_ofEnwjyEQ33vPsH9nBuvbtBg
Men jag kan absolut hålla med dig, det finns både för- och nackdelar med upplägget (precis som med allt annat) Roligt att ni fick möjlighet att testa i alla fall!

2013-02-01 @ 08:56:13
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Miss Marie

Gaaaahh, vad sugen jag blir nu!

2013-02-01 @ 10:43:27
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0