Nybrogatan 38

 
När jag jobbade i Stockholm låg mitt kontor på Karlavägen. Nästan varje dag gick jag Nybrogatan ner efter jobbet. Såg kvarterskrogen Nybrogatan 38 byggas och öppnas. Jag försökte boka bord till Middagsklubben, men det var ganska svårt. Det var - och är - en populär restaurang. Men i fredags var det dags. Jag och mina Hannor mumsade på Råraka (varför ändra ett vinnande koncept), minihamburgare med fois gras, friterad fetaost och mumsigt hembakt bröd. Till dessert provade vi kardemummacrème brûlée, marängsviss och gräddfilsglass. Allt var mycket gott. Nybrogatan är ett trevligt ställe. En av deras specialitéer är smårätter, som små fransksvenska tapas. Bra grej! De har öppet alla dagar för frukost, lunch och middag och verkar nästan alltid vara fullbokade. Detta resulterar dock i ganska hög ljudnivå och en smula stressad (och aningen förvirrad) personal. Trots detta får Nybrogatan 38 tummen upp, hit går jag igen.
 
Nybrogatan 38, Nybrogatan 38, Stockholm, 08- 662 33 22
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Gaaaahhhh! Vad gott!!!

2013-02-04 @ 09:13:12
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Karin

Åh gud vad allt det där ser gott ut!

2013-02-04 @ 12:04:11
URL: http://softcotton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0