En (oväntad) ny upplevelse

 
När jag i går steg ut från min franskaklass fick blev jag i telefonen erbjuden att följa med på volleyboll av min syrras svåger. Han var dessutom bara runt hörnet och erbjöd sig att komma och hämta mig. Sagt och gjort. Kvällen tillbringades därför (helt otippat) inte i soffan med fotboll - utan på läktaren med Bergslagsderby i Elitserien i volleyboll. Min hemort (som faktiskt vann Elitserien förra året) mötte Öret. Och vann med tre raka set. Jag har aldrig tidigare varit på volleyboll (handboll är ju min sport préféré) och var minst sagt en novis på regelverk. Som tur var hade jag en fin värd som förklarade allt. En oväntad, mycket trevlig kväll. Man ska göra nya saker ibland, och vidga sina vyer lite! Tack, Henkan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Volleyboll är riktigt kul! Men jag håller med, handboll är roligare att kolla på!:)

2013-02-07 @ 07:39:19
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0