Den Stora Frosseriadventskvällen

 
Varje år träffas jag och tjejkompisarna. Oftast på annandagen. Då är vi trötta på julmat och mumsar andra goda saker. I år kommer barn, familjer och vuxenliv emellan så vi träffades i går stället. Vi orkade inte riktigt styra upp maten så vi sa bara att alla tar med det de vill. Och jädrar i min lilla låda vad mycket mat det blev! Ostbricka, men också saffransmarinerad Västerbotten, färska fikon, torkade fikon, snittar, massa olika sorters choklad, lax, sill, grönkålschips (så jädra gott!) och Gud vet vad. När tjejerna hade gått tittade jag mig i spegeln och då såg jag på riktigt gravid ut. Väldigt bra att frossa så mycket när man har magkatarr... I alla fall. Vi hade jättemysigt och jättekul. Kvällen avrundades med mänskliga pyramiden i min hall. Och alla skrattandes i en hög på golvet. Om vi är trettio? Javisst! Och nu ska jag packa ihop allt och dra till Bergslagsskogen. Dan före Dopparedan-shopping med mamma står på schemat - en tradition som vi haft mycket länge - och ikväll blir det lillejulafton på landet. Om vi inte hörs: GOD JUL!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken mysig kväll och så mycket mys som fortfarande är att vänta. Önskar dig en riktigt fin dag och god jul <3
Stor kram

Svar: Detsamma kära du! Stor kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-23 @ 14:12:15
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Lotta

Underbart! Älskar sånt här. Grönkålschips har jag spanat på länge och nu jäklar ska jag slå till!

Ha en härlig jul i Bergslagsskogen och shopping idag med mamma och lilljulafton <3

God Jul!

KRAM
Lotta

Svar: Jag kan verkligen rekommendera chipsen! Ha nu en underbar jul, Lotta. Vet inte om ni firar idag eller American style (eller kanske både och) men GOD JUL! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-23 @ 14:54:31
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Jen

härligt!
GOD JUL! =)

Svar: God jul!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-23 @ 21:04:26
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Angus

God jul min vackra vän!

Svar: God jul fina du!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-23 @ 21:54:37
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0