Alldeles uppåt väggarna....galet


Ja, i går klättrade vi alltså. Min syster är ju van och proffsig klättare och har klättat både inne och ute lite överallt i Sverige och utomlands. Jag är blott en novis. Det är svårt när man är så ny för man orkar inte så mycket. Jag som ändå styrketränar en del tycker det är jättetungt, man använder muskler man annars inte använder. I går bouldrade vi, vilket betyder klättring utan rep på låg höjd. Det gick jättebra! I alla fall om man jämför med förra gången när jag knappt kom upp på väggen. Jag klarade två leder nu (nybörjarnivå, men ändå) och vågade mig upp liiiite högre innan. På vissa leder skulle jag nog kunna ta mig upp, men där är det höjdrädslan som kickar in. Det är ju som sagt inte höga höjder, men när man inte är säkrad känns allt högt, tycker jag. Vi klättade på i dryga timmen och sedan åkte vi hem och käkade mysmiddag med tända ljus. Allt var perfekt.
 
...tills i morse. Jag vaknade av sådan kraftig kramp/sendrag att jag skrek rakt ut. De tre fingrarna som sitter längt ut på armen krampade så mycket att de bildade en knuten näve. Helt sjukt! Jag försökte räta ut men ingenting hjälpte. När jag väl kom till jobbet hade jag ingen känsel i fingrarna och sidan av underarmen och de var helt kalla och vita. Jag fick en akuttid hos sjukgymnasten och han gav mig domen grov överansträngning och muskelinflammation. Han satte på TENS, men då drogs fingrarna ner sig direkt och jag skrek i högan sky. Jag har en jättestressig dag på jobbet och har fått kalla in en assistent för att klara dagen. Så går det när nybörjare försöker vara tuffa. Know your limits! Tjipp så länge!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Starka tjejer! Nu var det ju olyckligt att det gick som det gick idag, men kanske ett bevis på att du gav allt du hade och lite till. Förhoppningsvis ger övning färdighet. Just klättring är en sport som bara växer allt mer. Blir själv sugen på att testa...
Trevlig fredag vännen!

Svar: Ja du får följa med nästa gång du är här, så får syrran visa dig. Med dina muskler blir det hur lätt som helst! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-06 @ 11:47:36
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angelica

Eeeh. Jag undrar. Vem är vem? Haha, shit vad lika ni är om du inte helt plötsligt böt tröja under passet? Tråkigt med handen, hoppas du mår bättre nu! Nästa vecka är helt fullbokad med jobb och diverse julgalor och så... Kram! <3

Svar: Haha! Jag har mintfärgad topp! :) handen är redan bättre. Ha en fin vecka så hoppas jag att vi iaf ses i jul! Kram fina du!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-06 @ 18:49:47
URL: http://angeliqe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0