Saiko. Världsbäst.

 
När jag var i Malmö blev jag bjuden på Saiko av mina vänner. Saiko är speciellt på många vis. På Saiko arbetar världens tredje bästa sushikock, världens bästa icke-japanska. Sushin är mycket mumsig kan jag meddela. Allt porslin och alla glas är udda loppisfynd och ingen får likadana kuvert. Toaletten är en av de mest udda jag varit på och servicen är exceptionellt bra. På Saiko äter man antingen sushi eller "japanska tapas" - japas. Eller varför inte både och? Menyn ändras hela tiden och varje dag har de nya sushivarianter. De har Malmös största utbud av sake och massor av japansk öl. Jag drack bubbel i ett mycket udda, trevligt glas och käkade sushi (med vitlök, hade inte gissat på att det skulle vara gott, men det var ljuvligt!), fisk med harsyrsslush och friterade grönskaker. Deras meny är ljuvlig och inredningen mysig. Vi satt vid ett "vanligt" bord, men man kan också sitta på kuddar på golvet. Om du är i Malmö kan jag verkligen rekommendera Saiko. En upplevelese både för sinne och mage.
 
Saiko, St. Knuts väg 7, Malmö, 040-6160575
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0