Lill-Annas

 
I går tog jag, vännen och hennes bebis oss en fika efter jobbet. Eller utbildning, som jag är på under två dagar. Roligt, lärorikt och omväxlande. Jag har tidigare kollat in Lill.Annas men aldrig varit där. Jag är i stort väldigt dålig på caféer och konditorier i Örebro. Tips mottages gärna. Speciellt ställen som serverar gluten- och laktosfritt. I alla fall. Jag kan rekommendera Lill-Annas, Mysig lokal (displayen av sortimentet och menyerna för tankarna till Paris, då kan man inte annat än gilla det), trevlig personal, helt ok priser och mycket att välja bland.
 
Lill-Annas, Vasagatan 13, Örebro, 019-12 95 85
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Lill-Annas är en favorit, jag gillar deras nya lokaler också! Annars är min absoluta favorit Konditori Vasa, vid Nikolaikyrkan uppe vid Stortorget. De har absolut godast bröd och godsaker, och jag sommarjobbade och extrajobbade där för 10 år sedan. Mums! :) De har också Café Java på Kungsgatan o så ett litet fik på Marieberg.

Svar: Ja, Vasa ligger ju precis predvid Lill- Annas på samma gata. Java gillar jag också, har inte provat deras frukostbuffé än men har hört att den ska vara bra. Ett litet fik har jag aldrig varit på, får testa! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-18 @ 09:41:54
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Oh, det ser jättemysigt ut!
Det enda ställe jag hört talas om i Örebro är Fröken Brogrens veranda, men det känner säkert även du till :)

Svar: Jajjamen, det är jättemysigt där!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-18 @ 09:58:14
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: caroline

Och jag tar emot dina Örebrotips med glädje! Trots att det varit min sommarstad är jag superdålig på härliga fik, bra restauranger och annat smått & gott! Du kanske kan börja med en "Örebro-kategori"?
Kram C

Svar: Kategorin som inlägget ligger under, "Restaurnagtips" , är nog vart de kommer hamna. Den är relativt ny , men planen är att när jag har tid lägga in alla gamla tips-inlägg där med, från hela världen (eller ja, de delar jag besökt, höhö). Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-18 @ 10:59:52
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
Postat av: Sofia

Det ser ju jättemysigt ut!

2012-10-18 @ 11:44:49
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Sara Björk

Oj trodde först det var lussekatter på bilden =)

2012-10-18 @ 13:46:17
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Elise

Ser nice ut : )
Kollade precis Trinny & Susannah stylar om Sverige från Örebro. Fin stad alltså.
KRAM

Svar: Kan inte du föda barn istället för att kolla på skräp-TV? Vill ses bebis nuuuuuu! ;) Nejdå, KRAM på dig vännen, och härligt att ha dig tillbaka i bloggvärlden.
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-18 @ 18:01:27
URL: http://enmyra.wordpress.com
Postat av: Lotta

Jag som älskar fika, caféer, te, kaffe...allt! Det här ser ljuvligt ut. Vad fint. Vilka kakor! Whole foods säljer numera kakor på lösvikt. Det liknar hembakat så jag kan aldrig gå förbi utan att köpa minst två stycken ;)

KRAM!

Svar: Jag ÄLSKAR Whole foods! Önskar det kunde komma till Sverige.... Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-19 @ 02:47:00
Postat av: Ellinor

Hmm...kunde inte riktigt släppa tanken på Örebro och alla mysiga ställen du visar upp här i bloggen...Jag vet att det fortfarande är långt kvar, men tiden går som bekant väldigt fort. Hur ser det ut för dig i december, har du någon ledig helg då du ev. skulle kunna ta dig an undertecknad?
Kram

Svar: Det ska jag kolla upp minsann, klart jag vill ha en Boråsgäst framgent! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-19 @ 07:47:03
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0