För barnen

 
Jag har tänkt köpa armbandet så länge, men det har bara inte blivit av. Jag är ju en före detta student i mänskliga rättigheter och barns rättigheter är naturligtvis extra viktigt för mig. I måndags var det ju internationella barndagen (den firas på lite olika datum i olika länder men i Sverige är det första måndagen i oktober) så denna veckan passade perfekt tyckte jag. Den dagen hör ju samman med FN:s konvention om barnens rättigheter från den 20 november 1989. Artiklarna i den konventionen finns representerade på armbandet i form av pärlor i olika färger. Jag är sedan innan världförälder i UNICEF (bli det HÄR du med!) och detta är nästan galet - men medan jag skrev detta inlägg ringde de från Rädda Barnen och tackade för gåvor jag gett innan och om jag nu ville bli medlem. Jag slog till! Tillsammans kan vi göra skillnad! Just nu har barnen i Syrien det väldigt svårt, och Rädda Barnen kommer så fort de får tillträde till landet att försöka hjälpa så många barn som möjligt. HÄR kan du läsa mer om det samt donera eller bli medlem.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Tack för ditt inlägg Jenny. Nu har jag köpt tre armband från Childhood att ge bort till de små liven i mit liv samtidigt som jag ger pengar till en bra organisation.

Svar: Åh fina du! Tillsammans GÖR vi skillnad. De små liven kommer bli glada, de är ju så färgglada och fina! :) KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-04 @ 18:03:18
Postat av: Sofia

Det är det finaste man kan ha runt sin handled!

Svar: Ja, verkligen!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-06 @ 17:50:55
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0