Ängeln i rummet

 
Anna och Sue Ellen hade med sig en jättefin och omtänksam present till mig. En jättefin ängel och en grytlapp. Den sistnämnda gjord av kvinnor i södra Indien som en del i ett projekt att låta kvinnor jobba i hemifrån med hantverk för att bli mer självständiga och tjäna sina egna pengar. Båda gåvorna var väldigt uttänkta till mig, kände jag, Tack! När jag var yngre sa en gång en av mina vänners mamma att man MÅSTE ha en ängel i varje rum. Annars blev det olycka eller något i den stilen. Jag har haft änglar, men de befinner sig efter en rad flyttar både här och där. Denna får nog bo i köket i alla fall. Och vaka över mig så att jag inte bränner mig eller skär mig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Fint! Gåvor med en extra tanke bakom värmer alltid lite extra.
Apropå det så är det snart hög tid att börja fundera på julklappar...
Kram

Svar: Ja verkligen! Och julklappar - ja! I min familj ger vi numera bara småsaker och skänker i stället till välgörenhet. Jag älskar att tänka ut vart min tusenlapp ska gå. Förra året delade jag upp det mellan Rädda barnen, Unicef, Vi-skogen och....Röda korset tror jag att det var.... Men till alla barnen kommer ajg nog storshoppa. Jag har mer lön nu än förra året, så känner ajg mig själv kommer jag gå bananas! haha. Kram och trevlig fredag!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-16 @ 07:54:31
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

SV: Inom familjen är det bara lillasyster som brukar få julklappar från oss andra. Ibland kan det bli något litet om man kommit på någonting passande, men inget uttalat. Istället brukar jag och mina bröder försöka att hitta på någonting trevligt tillsammans istället. Mycket bättre investerade pengar enl. mig!

Svar: Tycker jag låter som en bra idé! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-16 @ 08:17:37
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angelica

Vad fint! Jag älskar änglar. Jag har en stor en på min shoppinglista, den ska vara i sovrummet. Hoppas vi kan ses snart! Kram fina du.

Svar: Ja, snart ska vi ses tycker jag! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-16 @ 09:19:06
URL: http://angeliqe.se
Postat av: Jenny

Änglar är fina, har en i hela lägenheten men den får ta vaka över hela hemmet!

Svar: Ja, men det är nog en väldigt kompetent ängel som räcker til hela hemmet! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-16 @ 13:46:34
URL: http://jennyslondon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0