Help the Sniezek Family



I början av 00-talet besökte jag mina släktingar i Pennsylvania. En dag hade min släkting ordnat med en träff med den lilla stadens ungdomar. Vi "hängde", käkade glass och gick på musikal. En av ungdomarna var Kayla. Hon var en jättesöt, lite tystlåten tjej som precis hade blivit vald till "Fire Queen" för årets parad genom staden. Jag har följt hennes liv sedan dess på facebook. Kayla gifte sig och fick barn. Men lyckan grusades av svårigheter. Kaylas söta pojke blev efter några månader diagnoserad med SMA, en muskelsjukdom som gör att han är bunden till sängen och rullstolen och behöver en massa olika maskiner och mediciner för att leva. Som om inte detta var nog så hände det i veckan någon hemskt. Kaylas och hennes familjs hus brann ner. I ett försök att rädda Fords livsuppehållande maskiner och mediciner sprang Kaylas svärfar fram och tillbaka i lågorna. Han avled av anträngningarna i en hjärtattack. Inte nog med att alla deras ägodelar har försvunnit, utan sorgen drabbade dem samma dag. Ford behöver lite mer saker än andra barn, och familjen behöver många saker nu. USA har som många vet inte riktigt samma sociala säkerhetsnät som oss i Sverige. Om ni kan finna det i era hjärtan att donera lite skulle jag bli glad. Every least bit counts! Jag har själv gjort en ytterst blygsam donation, men det är bättre än ingenting. HÄR kan ni donera och HÄR kan ni läsa mer om Ford och hans sjukdom. TACK, kära bloggläsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0