Dagens bästa nyhet

Jag fullkommligt älskade Harry Bosch-böckerna av Michael Connolly när jag först läste dem. Jag började med "The Concrete Blonde" och plöjde sedan igenom dem alla, en och en. Michael Connolly beskriver LA på ett sätt som - även om det är mycket ond bråd död - får mig att längta tillbaka så att det värker i ända ner fotknölarna. Harry själv är också en favorit. Jazzälskande, lite halvförsupte men mycket lojale Harry som ibland inte riktigt följer reglerna men som alltid lyckas med vad han gör. Spännande böcker som - även om det "bara" är deckare - har blivit en del av min bokhylla. Och nu ska de äntligen komma till liv. Inte som film som det först ryktades om (The Lincoln Lawyer blev ju en hit), utan som TV-serie. Och bakom detta står ingen mindre än vår egne svenskamerikan Henrik Bastin! Läs mer HÄR och HÄR .
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

fin blogg du har :)

Svar: Tack, du!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-07-10 @ 21:27:54
URL: http://missweman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0