Jenny gillar







Här om dagen gick jag Karlavägen ner på väg till ett seminarium jag skulle på i jobbet. Då fick jag nöjet att gå förbi en av mina favoritbyggnader i Stockholm. Engelbrektkyrkan på kvarnberget i Lärkstaden på Östermalm. Det 32 meter höga valvet är tydligen det högsta i Skandinavien och vilar på åtta pelare. Jag har aldrig varit inne (ni vet min icke existerande kyrklighet) men den huserar tydligen också en av Sveriges största orglar med sina 86 stämmor. Kyrkan påminner mig om min mormors hemland Schweiz (kanske lite som slottet i Sherlock Holmes, ni vet?). Det ser ut som ett sagoslott. Det är spännande. Jag kanske får uppbåda lite kyrklighet trots allt, och besöka den snart...


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Man behöver inte alltid "känna" för en byggnad för att få beundra den.

Väldigt fin var den i alla fall!

Kram

2012-01-26 @ 11:57:26
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: angelica

Jag är tokig i vaser också, haha! :)



Väldigt fin kyrka!

2012-01-26 @ 16:35:11
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Katrin

Blev så nyfiken på vad du jobbar med. kan du inte berätta lite om det?!!!

2012-01-26 @ 16:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0