House and blues



Jag gillar verkligen Hugh Laurie. Speciellt som Dr. House. Han är ju så stilig också. Även om han är gammal nog att vara min far. Han blir om möjligt ännu stiligare när han talar sin moderdialekt, vilket inte är amerikansk engelska som han talar i House - utan brittisk dito. I House spelar han ofta piano. Väldigt bra. Jag har länge förstått att även Hugh Laurie kan spela piano. Det är svårt att låtsas spela så bra. Nu har Hugh gjort en dokumentär där han reser runt i den amerikanska södern för att utforska bluesmusiken och spela in med legenderna. Blues. Något som min egen far ofta spelade för mig på sin gitarr när jag var barn. Jag gillart. Jag gillar även dokumentären. Det är svårt att inte göra det om man redan gillar både Hugh Laurie och blues. Och dokumentärer. Jag hann inte se färdigt den igår innan John Blund kom och knackade på min dörr, men jag - och ni - kan se den HÄR fram till den 21 januari. Gört!


Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Jag blev så förvånad första gången jag hörde honom tala brittisk engelska! Likaså när Robert Pattinson öppnade munnen och lät mer posh än drottningen! ;)

2012-01-17 @ 08:21:47
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Carolin

Åh vilket bra tips, (förutom att älska svt Play. Ingen reklam och helt enligt min egen kalender), så tycker jag också att denna man är någonting extra, gillar hans "riktiga" engelska bättre än den Am. Tack Jenny

2012-01-18 @ 12:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0