För EXAKT ett år sedan



...pratade jag lite med vardagen. Sri Lanka var platsen jag ville vara på. Så är det fortfarande. Jag har aldrig sett ett så diversifierat landskap, sådant hjärtligt folk. Jag har aldrig fått mina förväntningar uppfyllda på ett sådant perfekt sätt. Men då, när när jag stog där i bergen, drack limejuice och kollade ut över vidderna, hade jag inte så mycket att komma tillbaka till. Jag bodde ytterst ad hoc, jag hade ett tillfälligt jobb och jag var långt bort från de flesta av mina vänner. Nu har jag ett eget hem igen, ett "riktigt" jobb, massor av vänner nära. Både nya och gamla. Det är inte samma utgångsläge. Allt var så ovisst då. Det är det på sätt och vis nu med, men det finns en säkerhet i botten. Vardagen gjorde sitt bästa för att hålla kvar mig i förhållandet. Kanske bra det. Nu får jag fortfarande drömma om min älskade ö. Och tillbaka, det ska jag.


Kommentarer
Postat av: maja-Style & Life by Leia

Ja tack...jag följer gärna med;)

Men visst är det underbart med sådan kärlek till en plats...även om det är vemodigt på samma gång. I mitt hjärta hittar du Kenya.



kramar

2012-02-23 @ 08:43:55
URL: http://styleandlifebyleia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0