Buckan i Svedala!


Foto: Björn Bergenrup, Malmö

Starbucks öppnar i min förra hemstad Malmö. Jag tyckte jag skymtade det i DETTA inlägget för någon månad sedan. Vi visste ju att det skulle komma förr eller senare. Vi har alla hypat Buckan. Många av oss har termosmuggar från Buckan. Och vanliga muggar. Men varför bloggas det inte om detta i absurdum? Som med Ladurée nyligen? Är Buckan passé? Är det ute med amerikanskt låtsasitalienskt och inne med franskt nu? Jag blev i alla fall lite glad när jag såg fotot hos min Malmövän på fejjan, det blev jag. Inte kanske för kaffets skull. Utan för vilka minnen jag har kopplat till Buckan. Alla utlandsminnen, naturligtvis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0