Musikhjälpen / min syrra

Det var faktiskt min syrra som kom med initiativet att inte ge julklappar (eller bara småklappar) och istället skänka till välgörenhet. Det blev ganska många tusenlappar förra året. Samma sak i år. Och varför skriver jag om detta mitt i natten? Jo, för Jason/Timbuktu och Carin Götblad ringde just upp min syrra från glasburen på Stortorget i Malmö för att prata om detta en lång stund. Och de bestämde sig för att utmana andra familjer att göra detsamma. Så nu gör vi det, kom igen!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Så bra! Heja! (Och här sitter vi i vår nya soffa, "julklapp" till oss själva. Kanske ska skämmas lite. :/) Å andra sidan har julen för mig aldrig handlat om julklappar och dyra inköp. Och vi ger inte varann julklappar längre, om vi gör det är det något litet. Jag gillar inte den ytligheten och hetsen kring jul. Nej, jag vill ha kärlek och mat. Önskar jag kunde sända det till dem som behöver det..

Svar: Amen! Kärlek och mat! Och jag med, bara skicka ner det i ett brunt kuvert och ge någon en fin jul! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-13 @ 08:32:03
URL: http://angeliqe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0